Saturday, February 14, 2009

MaNisnya PerjUangan Itu...


alhamdulilah...

selesai sudah AGM PKAP kali ke-31...makNanya berakhir sudah tanggungjawab yang aku galas selama ini..arghh tertumpah lagi air mata aku mengingatkan saat-saat manis bersama PkAP..
begitu juga AGM jAkma yang lepas yang kukira agak panas..hihi


terlalu banyk yang aku lalui bersama-sama teman-teman seperjuangan, namun semenjak aku menggalas amanah sebagai setiausaha PKaP Kurasakan semakin berat tanggungjawabku, tidak seberat semasa menjadi exco dulu...

namun, biar banyak manapun amanahku aku tetap gembira....bak kata yasin( ydp Baru) kita tidak dibayar gaji, namun cukuplah melihat senyum tawa sahabat-sahabat seperjuangan yang lain, itu sudah membuatkan kita gembira...

ya..benar sekali kata-kata itu..mahalnya harga sebuah perjuangan kerana kita dikelilingi teman-teman yang sentiasa bersama saat suka dan duka...semuanya kita hadapi bersama...

TERIMA KASIH sahabat-sahabatku..adik-adikku...norma,dila,odah,aimi,kema, yasin, amizam, syifa, sopha, ita, wan, baya, ali, nik rahman, nik asiah, dan pada semua yang telah menjayakan program-program pKAP...


syukran juga buat sahabt-sahabt JakMA..najwa, ada, mun, aki, nab, ida, sopi, fahmi, haikal, n smua...atas ukhwah dan semgat kalin mengadakan program dan mghadapi segalanya bersama...
TERIMA kasih juga kerana banyak menolong waktu mengadakan jualan...hihi..apollo...

kenapa air mataku tertumpah di saat AGM PkaP??...kerana aku sedih,Pilu, jua aku gembira kerana ada juga 'sesuatu' yang telah aku sumbangkan pada PKaP juga pada Negeriku yang Tercinta....2 tahun aku bersama PkaP..Disitulah aku belajar segalanya..dari perkara yang kecik hinggalah perkara yang beso(macam-macam ada) dan kat sini jugalah aku kenal siapa teman, siapa musuh kita..siapa yang ada disisi kita saat kita susah...

herm..emosi??ye kat sini jualah aku belajar menguruskan emosi..bagaimana nak bekerja dalam tekanan..macam mana nak tahan marah..fuhh macam-macamlah...yang paling best belajar nak hadapai kerenah manusia..macam-macam aku temui..lebih2 menguji emosi aku kalu exco-exco buat hal masing(ghaib tiba2)..waktu tu keleseran mulut memang tak boleh nak kawl dah..hihi

tak tergambar dengan kata-kata apa yang aku rasa selama aku bersama PKAP.. kerana aku rasakan jiwaku sebati bersamanya..:)


teringat kata-kata Dr Fariza sewaktu AGM JakMA Yang lepas...dengan persatuan lah tempat kita melepaskan segala bebanan akademik..ya..dalam diam aku menyetujui bait bicara dr itu..

kini..aku tiada lagi tempat nak melepaskan segala-galanya...aku menjadi perindu pada perjuangan yang lalu dan segala apa yang kulalui dulu akan kusimpan kemas untuk bekalan hidup kelak...

buat kepimpinan baru..binalah ukhwah sesama kalian, itulah resepi kejayaan sebuah perjuangan..ingatlah..kita tidak akan mampu memberi 'sesuatu' jika kita tidak mempunyai 'sesuatu'.........

perjuangan itu tiada akhirnya...

3 comments:

Mind Freak said...

dunia x pernah sunyi dari cabaran. beban dan rintangan adalah penyeri kedukaan. :) hadapi dengan tenang.

study molek utk final year.letak jawatan bukan bermakna berhenti untuk selamanyakan? huhu :)

alam said...

sila lawati www.caklam.blogspot.com

Amizam said...

kah2 smart gmbar ak tu...erm add saya www.amizamoasis.blogspot.com

Template by - Abdul Munir